USA zakończyły ostatnie testy swojej hipersonicznej broni powietrznej

dodany przez Amon w Nauka

#1
USA zakończyły ostatnie testy swojej hipersonicznej broni powietrznej

[Obrazek: 2b0410df41b6.jpg]

Amerykańska agencja wojskowa DARPA, we współpracy z krajowymi kontrahentami wojskowymi, zakończyła testy swojej koncepcji hipersonicznej broni aerodynamicznej (HAWC) i osiągnęła wszystkie postawione cele. HAWC to projekt amerykańskiej Agencji Zaawansowanych Projektów Badawczych Obrony (DARPA) dotyczący wystrzeliwanego z powietrza hipersonicznego pocisku cruise z napędem scramjet, a testy miały na celu zebranie większej ilości danych na temat hipersonicznego systemu rakietowego, który ma być następną generacją pocisków cruise dla amerykańskiej armii.

HAWC był wystrzeliwany z powietrza przez bombowiec B-52 i wynosił pierwszy stopień przypominający rakietę na wysokość docelową, gdzie detonowany był scramjet. Stamtąd przeleciał dystans 550 kilometrów (300 mil morskich) z prędkością Mach 5 (około 6 200 km/h), osiągając maksymalną wysokość ponad 18 300 metrów (60 000 stóp), zanim ostatecznie rozbił się, prawdopodobnie w morzu lub innym miejscu nadającym się do odratowania. Był to już czwarty test systemu i oznacza oficjalne zakończenie programu.

Opracowany przez DARPA we współpracy z Lockheed Martin, Aerojet Rocketdyne i Air Force Research Lab, HAWC był w względnej tajemnicy przez ostatnie kilka lat; odpowiednio, ostateczny test miał miejsce również w nieujawnionym terminie w styczniu.

Cytat:"Przystępność i niezawodność są krytyczne w rozwoju operacyjnych rozwiązań hipersonicznych" - powiedział w oświadczeniu John Clark, wiceprezes i dyrektor generalny Lockheed Martin Skunk Works®. "Nasze dwa testy lotu HAWC wystartowały z samolotu operacyjnego i były zgodne z modelami wydajności i przewidywaniami, aby wspierać opłacalny i szybki rozwój przyszłej broni hipersonicznej".

Według DARPA, droga do HAWC była jednak daleka od gładkości. "Mieliśmy swój udział w trudnościach" - powiedział w innym oświadczeniu DARPA Andrew "Tippy" Knoedler, kierownik programu HAWC. "Pomimo pandemii, napiętego łańcucha dostaw i atmosferycznych wezbrań, nasi partnerzy przemysłowi zrobili co w ich mocy, łagodząc ryzyko tam, gdzie mogli. Dotrzymali obietnic i udowodnili wykonalność koncepcji."

Dane z HAWC są obecnie wprowadzane do nowego programu o nazwie More Opportunities with HAWC (MOHAWC), którego celem jest opracowanie hipersonicznych pojazdów testowych, które mogą być wykorzystywane przez wojsko. Teoretycznie taki hipersoniczny samolot byłby w stanie pokonać odległość 4500 km z Nowego Jorku do Los Angeles w ciągu zaledwie 30 minut, ale ekstremalne przyspieszenie uniemożliwia ludzkim pilotom lub pasażerom wykorzystanie tych odrzutowców w pełni ich możliwości. Natomiast jako broń lub system szpiegowski taka maszyna latająca jest nieoceniona.

Amon
www.strefa44.pl
www.strefa44.com.pl
[Obrazek: Bez-nazwy-25489.png]
Skocz do:

« Starszy wątek Nowszy wątek »